Wifey or single lady?

För ett tag sedan när jag zappade runt mellan TV-kanalerna fastande jag för ett reportage som handlade om skillnaden mellan gifta och singlar. Hur de mår beträffande hälsa, psykisk och fysik, samt om de själva ser sig som lyckligare.

 

Forskningen hade visat att gifta män har det bättre än singel män.

De lever längre, har bättre hälsa, sannolikheten att de hamnar i ett beroende är lägre och de anser sig själva vara lyckligare.

 

Jamen då så! Då är det väl som i sagorna att så fort man får sin drömprins och en ring på fingret så kan man leva lycklig i alla sina dagar..!

 

Men sedan redovisades resultatet för kvinnor. Då visade de sig att gifta kvinnor inte lever lika länge, har sämre hälsa, sannolikheten att de hamnar i ett beroende är större och de anser sig själva inte vara lika lyckliga som sina singelsystrar…

 

Humm, I wonder why??

Vad tror Ni?




WORD!


Postat av: Aysun

Lika bra att jag lägger mig ner och dör då:)

2011-01-05 @ 12:33:15
Postat av: Sofia

@Aysun:

Loppan =D

Neeeeej, jag tror på sagan om drömprinsen, ringen och att leva lycklig resten av alla sina dagar!! Det gäller bara att hitta RÄTT drömprins och inte glömma bort sig själv ;)

2011-01-05 @ 12:43:15
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0