Love is my religion

Vet inte riktigt hur jag kom att tänka på det men tankarna vandrade i alla fall iväg idag på jobbet och kom in på begreppet groupie.
Groupies har ju funnits så långt tillbaka i tiden som det har funnits rockstjärnor, till och med kungarna förr i tiden hade ju groupies! Fast då kallades det väl Mistress eller konkubin.

Det jag tänkte på var i alla fall att jag inte fattat grejen!!
Visst, rikedom och kändisskap lockar väl fram drömmar i alla människor, jag menar, jag skulle ju inte tacka nej till att glida fram på röda mattan i Hollywood i min marschesa klänning och loubotin klackar, all eyes on me ;)
Men inte till vilket pris som helst, kalla mig gammalmodig, men love is my religion..
Jag skulle aldrig kunna hänga med en dude bara för pengar eller för att bli känd.
Speciellt dom här brudarna som åker land och rike runt, byter av varandra som skiftjobbare bara för att ha sex med sångaren i Kiss, för att kanske, bara kanske fastnar han för dig!!
Jag har bara filmen Rockstar färskt i mitt minne, and the shit is nasty!!

Ok, det kanske faktiskt handlar om kärlek för vissa, finns säkert någon som faktiskt var kär, och som faktiskt fick sin rockstjärna till slut, om jag inte minns fel så fick väl Steven Tyler, sångaren i Aerosmith barn med en av sina groupies, coh gifte sig även med henne, så the shit can happen!
Kärlekens vägar äro outgrundliga ;)
Men jag gillar inte att dela, visst det kommer alltid finnas andra som vill ha just det jag vill ha, och jag är alltid beredd att kämpa för det jag anser vara mitt!
Men jag har mina gränser, och gränsen går tydligen vid att vara någons groupie.

Och det var nog allt jag hade att säga idag =)

Over and out!



WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0