Svar på tal...

Vi har fått en del frågor om oss själva och om bloggen och nu tänkte jag att det var god tid för oss att besvara några av dem…

 

Hur träffades ni?

En påsk för x-antal år sedan föddes jag och på den tiden fick man ligga kvar ett par dagar på BB.

Så en eftermiddag då en barnmorska tagit hand om mig för att låta mamma sova en stund kom hon tillbaka med två bebisar.

”Här kommer jag med flickorna Sundqvist”, sa hon glatt.

Mamma hoppade nästan ur sängen. Hade hon varit i en sådan dimma efter förlossningen att hon inte ens hade insett att hon fått tvillingar, tänkte hon förskräckt.

Sedan såg hon att kvinnan i sängen bredvid hade precis samma förskräcka min, Angelicas mamma.

Det hela var alltså bara ett stort sammanträffande, två små jämngamla flickor med samma efternamn i samma rum på BB och som dessutom var relativt lika till utseendet. (Jag var dock lite skärare med bredare näsa, och jag är fortfarande lite skärare och har bredare näsa).

Jag hade alltså inte fått en tvillingsyster, däremot en vän för livet…

 

Varför heter bloggen Vista Fashionhood?

Vista Fashionhood kommer dels från just det faktum att vi har samma efternamn. Sundqvist förkortades till enbart slutstavelsen ”Vist” och fick ett ”a”. Fashion ville vi ha med i namnet för vår först tanke var från början att bara driva en ren modeinriktad blogg, detta har dock spårat ut i personliga historier och pinsamheter. Som allt annat vi gör. Fashion fick bli Fashionhood då vi ändå ville visa att vi inte är några rika modelejon utan kommer från förortshooden, men att man faktiskt kan ha stil och koll på läget ändå ;)

 

Vad inspirerar er?

Jag tror jag kan tala för oss båda när jag säger att vi inspireras av starka personligheter som vågar gå sin egen väg. Inte bara när det gäller mode utan allt här i livet.

Att möta andra kreativa människor är en stor drivkraft till det vi själv gör eller vill göra.  
Andra inspirationskällor är; musik, film, konst och resor.



Är det något annat ni undrar över får ni väl ta modet till er och fråga ;)


WORD!


Postat av: Steffi

Vad söta ni e tjejer, Vi borde träffas snart Angie , det måste bli av nån jävla gång! Puss Steffi

2011-01-31 @ 14:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0