Jäkla Tele2, eller..?

Så har TV:n slutat fungera. Eller ja, alla kanaler har försvunnit.

”Jäkla Tele2!” tycker Mr J.

”Mmm, dåligt!” tycker jag.

Så J ringer upprört upp Tele2 och skäller ut dem.

”Varför har ni tagit bort våra kanaler, jäkla dåligt… I december..? Jodå, vi betalar alltid alla räkningar i tid!”

Efter en stunds konverserande lägger han på.

 

Enligt Tele2 skulle de inte fått in några betalningar sedan december. Vilket absolut inte kan stämma då jag är extremt nog med att alltid betala våra räkningar i tid.

Dessutom anmälde jag e-faktura i december och jag vet att det inte ligger några obetalda e-fakturor på internetbaken. Men då jag ändå jobbar inom banken och tagit hand om ändlöst många ärenden angående sena inbetalningar så vet jag att det ibland blir ett hopp i övergången från pappersfaktura och e-faktura.

Så jag loggar därför in på internetbaken och gör en manuell bankgiro inbetalning till Tele2, ifall det är så att det råkat blivit någon miss i december.

”Jäkla, Tele2!” anser J.

”Mmm, dåligt!” håller med jag om.

 

Två dagar senare (idag)…

Kanalerna är fortfarande borta.

”Jäkla, Tele2!” muttrar J och ringer upp dem igen.

 

Jodå, nu hade de fått in en inbetalning, den för december, men den för januari saknades fortfarande.

Fast jag vet ju att jag godkände en e-faktura för Tele2 när jag betalde räkningarna nu i januari.

Jag berättar för J hur e-fakturor fungerar och gör det extra långsamt så han ska hänga med, för han jobbar ju själv inte på bank, som jag.

För att demonstrera loggar jag även denna gång in på internetbanken för att visa honom.

”Se här!  Tele2 Bredband!” säger jag och pekar på januaris betalda e-fakturor.

Jag håller kvar fingret en stund så han verkligen ska se, för det kan ju vara svårt sådant här med fakturor och internetbetalningar om man inte jobbar med det, som jag.

 

”Ja, alltså det är jätte bra att du betalat för bredbandet, men har du betalat för TV:n?!” sa J.

”Ehmm... ”

”Ja, alltså vi tittar ju inte på TV via bredbandet!”

”Jäkla mig!” muttrar jag.

”Mmm, dåligt!” instämmer J.


WORD!


Postat av: Angie

Haha jäkla dåligt tele2 ändå tycker jag!

2011-02-03 @ 13:14:49
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0