Hang-up's

Apropå åldersnoja… Vad är det med gamlingar och deras behov av att ständigt prata om deras sjukdomar och besvär?

Varje gång jag möter någon av mina äldre grannar i trapphuset får jag en ingående rapport över deras senaste krämpor och symtom. Inte heller spelar det någon som helst roll om man inlett ett samtal om något helt annat, det lyckas ändå flika in det på något sätt!

 

Kanske är det så att man i varje stadie i livet har sin ”hang-up”. När man blir äldre handlar det om sjukdomar, då man blir förälder är det sina barn man ständigt babblar på om och då man är singel är det alla potentiella och icke potentiella lovers som det städigt ska ältas över…

 

Kanske är det också därför de blir sådana grupperingar. Par med barn hänger med andra par med barn, singlarna med singelvänner och gamlingarna hänger med varandra eller uppenbarligen så hänger de själva i mitt trapphus…

 

Fast när jag blir gammal ska jag se till att göra en revolt mot detta, då hoppas jag att Angie kommer och hänger i trappen med mig och så kan vi prata om våra superkrafter istället. Eller alla hennes potentiella och icke potentiella lovers, såklart…


Häng me och häng med oss och våra hang-up's... ;)


WORD!


Postat av: Angie

Du jag kommer lätt hänga med dig i din trapp, så länge du har hiss och att inte nån gammal lover med krämpor har flyttat in i samma port!

2011-02-23 @ 13:12:22
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0