Ja må han leva!!

Yes, yes idag är det alltså Mr J födelsedag! GRATTIS älskling!

Ni vet de där födelsedagarna då man var femton och man festade till ordentligt och det alltid var någon på festen som festade lite för hårt och började spy. Ja, precis så firade vi in födelsedagen här hemma i natt!

Fast det var förstås inte vi, utan sonen som stod för kräkandet och vi hade förstås inte bjudit honom på dricka (men troligen kanske något dåligt att äta).

 

Men, men, så kan det gå…

 

Alldeles nyss skrev Angie till mig och frågade mig vilken låt vi skulle tillägna födelsedagsbarnet och jag började genast fundera. Men strax därefter ringde Angie till Jonas och sjöng ”Ja må han leva” för honom (mycket vackert BTW). Så då slog det mig! Vad är med passande än att tillägna ett födelsedagsbarn just ”Ja må han leva”! En tradition vi svennebananer tvingats på sedan barnsben och som därför blivit en självklarhet. Inte lika självklart för dem som inte är uppväxta här… Se själva…

 

(För er som inte har tid att se hela klippet börjar ”ja må han leva” vid 4.44)


WORD!


Postat av: Anonym

Ja må han leva..!!

2011-04-06 @ 14:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0