Dagens i-landsproblem...

Låt min presentera dagens i-landsproblem; avsaknaden av automatiska dörrar.


Jamen på riktigt! Hur kan man till ingången av en barnaffär sätta en tung skjutdörr?
Majoriteten av de som går in i affären är troligtvis mammor och hälften kommer säkert dragandes på en barnvagn. Så hur tänker de egentligen?


För där står jag, med min stora dubbelvang och en unge på armen och kämpar med att försöka få upp den satans dörren. Snabbt går jag från att vara glad och köpsugen till att bli varm, stressad och smått irriterad. Detta eskalera till det dubbla när jag upptäcker hur de två butiksbiträderna som står där inne tittar rakt på mig, dessutom skrattandes.


När jag väl lyckats ta mig förbi dörrhindret och in i butiken är jag så lack att jag inte ens vill titta på deras barnkläder längre.


Hade jag varit lite mer gangster hade jag snott något. Men mina föräldrar har (tyvärr, i det här fallet) smittat mig med alldeles för hög moral för det.


Jag tar i alla fall en demonstrativ vända i butiken och går sedan mot dörren igen, för att på nytt kämpa ihjäl mig för att få upp den. Jag får ingen hjälp den här gången heller.


Fan, nästa gång ska jag ta med Kingston hit så att han kan röja runt därinne. Paja lite dekor och kanske kissa i något hörn.  Jag kan så tydligt se det framför mig att jag inte kunde låta bli le hämndlystet för mig själv och åt min sluga plan.


Innan dörren smäller igen bakom mig vänder jag mig till butiksbiträderna.

”I’ll be back!” sa jag med en iskall ton.


WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0