♦ Bitterfitta

Idag gled jag och Kingston in på dagisgården med stil, båda iklädda skinnjacka och sunbrills.

”Hej, hej!” hälsade en dagisfröken.

”Hej!” hälsade vi tillbaka och gjorde peace-tecken.

”Din son är alltid så stylad när han kommer till dagis!” sa hon.

”Tack!” sa jag och log.

Men sedan såg jag hur hon utbytte en blick med en annan dagisfröken och fick plötsligt känslan av att det inte alls var menat som en komplimang. Stod hon verkligen och helt öppet hånade mig och min son?

Vad är det med folk?!

Jag handlar väl kläder på HM som varenda annan småbarnsmorsa. Så varför är det en sådan big deal att hans byxor matchar hans tröja??

  

Det var samma sak när han gick hos dagmamma, då skulle mina skor alltid kommenteras.

”Får du inte ont i fötterna när du springer på stan och shoppar hela dagarna i de där klackarna?” sa hon en dag.

”Du jag jobbar nio till fem, men tack det går bara fint i de här klackarna” sa jag en aning stött av hennes förutfattade mening.

”Ja, jag antar det beror på vad man har för livsstil”, sa hon.

”Vad menar du?” sa jag.

”Jamen du vet det går inte att gå klädd sådär när man har med ungar att göra”, gav hon som någon slags ursäkt.

”Du, jag har med min unge att göra varje dag och det går bara fint!” sa jag.

 

Shit alltså, varför är folk så hatiska?

Gå och köp er par klackar och få er ett nyp så kanske ni slutar vara så jävla bittra!

Pimpa din unge som AK, sno stilen här!.


WORD!


Postat av: Carina Sundqvist

Dom är bara avundsjuka för att man kan vara mamma och se snygg ut....förmodligen hasafe dom runt i mjukis brallor inköpta på torget och nån jävla reklam t-shirt i storlek xxl. På fötterna satt det ett par uttrampade birkenstock och som grädde på moset en ful frotte tofs i håret....u go girl

2010-09-02 @ 14:12:56
Postat av: Sofia Sundqvist

Haha! Tack Carina, från en snygg morsa till kanske den snyggaste! Våga vägra birkenstock! Vi kanske borde starta en Facebookgrupp!!

2010-09-02 @ 15:32:09
URL: http://kingstonochnoelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0