Sex och vänskap, good or bad?

Eftersom det inte blev någon powerwalk för oss igår, så tog vi nattlig sådan idag =)
Blev som vanligt det vanliga kill snacket, i alla fall från min sida.. Har nämligen funderat på en sak ett tag nu.
Och det är hur bra eller dåligt vänskap och sex passar ihop. Kan man till exempel gå från att ha ett "1 night stand" till att sedan bli kompisar? Och om man som vänner råkar ha sex, kan man forftarande vara vänner då, eller är det ett jävligt bra sätt att avsluta en vänskap på?
Visst det finns det som kallas "KK" men jag vet inte riktigt om jag tror på det.

Sen finns ju dom som har varit tillsammans, men som  fortfarande kan träffas och ha sex. Fast den här "sex med sitt ex" grejen har aldrig riktigt funkat för mig. Visst man ju precis vad man får men det blir alltid komplicerat, man säger att man ska vara vänner och att allt är lugnt, tills någon flippar ur när den inser att det inte alls är lugnt, utan att känslorna är allt annat än vänskapliga!
Så jag antar att mitt svar är ett starkt nej, vänskap och sex hör inte ihop!
Vad tycker ni?



WORD!


Postat av: MammaMorran

Jag har ockås svårt för det! Sex med vänner funkar aldrig för det är alltid ngn som blir sårad- ngn som blir kär eller som tycker att de har ensamrätt på kompisen osv och "sex med ett ex" är bara onödigt, när den ena träffar en ny sen så blir det bara sårade känslor en gång till!



Kram

MammaMorran- kika gärna in och följ min vardag som (snart)3barnsmamma med en son som har ADHD/Autism

2010-10-13 @ 17:57:12
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: sofie

Sv; one tree hill är asbra! (y har du sett alla säsongerna? eller hur många har du sett? :P

2010-10-13 @ 20:27:52
URL: http://soofiejansson.blogg.se/
Postat av: Jesper

Men om man är tillsammans med någon då? har man då sex plus vänskap? Är man även vänner eller bara tillsammans?

2010-10-13 @ 22:40:50
Postat av: Angie

Man brukar ju säga att den man är tillsammans med är ens vän, därav pokvän flickvän! Men jag vete fan! Man blir ju inte attraherad av sina vänner, för i så fall skulle det inte vara ens vänner eller? Svar till Jesper

2010-10-13 @ 23:15:27
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men från vänskap kan det ju växa fram kärlek!!

Jag och min J var kompisar i fem-sex år innan han lyckades tjata till sig en date. Å nu har vi två kids och är crazy in love ;)

Så jag är glad att vi "gick över gränsen" tillslut för nu är han min kärlek men absolut en av mina bästa vänner också!!

Men med "sex med sitt ex" eller KK tror jag däremot ofta att det är någon som får sina känslor sårade till slut...

2010-10-14 @ 13:17:56
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0