Upprörande!

Torsdag, torsdagar ska tydligen också vara en bra dag för vädurar, det som är bra hittils är att jag är ledig idag.
Gjorde en sen frukost till mig själv och hamna mitt i ett avsnitt av Oprah.
Idag handlade det om sexförbrytare, mest inriktat på dem som uttnyttjar barn..
Och tydligen finns det i Usa en ö, någonstans utanför Washongton. Och dit skickas sexförbrytare, och i vissa fall personer man misstänker kommer utföra ett brott, för att förhindra att det skulle kunna ske.
Asså jag håller med, skicka iväg skiten! Men meningen med den här ön är att dem ska få vård, och att det dom här människorna göra ska ses som ett beroende. Och hur mycket pengar som helst lägger man ner på det här.
Vet i och för sig inte hur gammalt det här avsnittet är men ca 165 000 dollar per pesron per år!

För det första håller jag nog inte med om att det här kan kallas ett beroende man kan bli fri ifrån. Jag ser det som en sexuell läggning. Det är så dom är och det är så det är! Avskyvärt men sant. Och vi vet att det är fel lika mycket som de själva vet det!
Specifikt en man som lät sig intervjuas berättade att han själv har tre barn, som han aldrig rörde. Men han låtsades vara en troende man och hittade sina offer i den lokala kyrkan. Så kyrkan var hans täckmantel!

Så varför inte lägga ner alla dessa pengar på deras offer istället? Alla barn som har fått sina liv förstörda på grund av dessa män och kvinnor? Eller vad tycker ni?


WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0