Sankta Angelica och tomte Sofia

Luciafirandet… Kommer ni ihåg vilken stor grej det var när man gick i skolan?

Alla skulle samlas i kyrkan där skolkören som övat i flera veckor skulle sjunga och viktigast av allt, längst fram skulle hon stå, skolans Lucia.

 

Självklart var det självaste Angie da pimp som röstades fram som vår Lucia. Att hon var skolans rebel iklädd helgonskrud gjorde det hela bara ännu bättre.

 

Hade man inte utseendet för att bli vald till Lucia, kunde de som hade talang bli utvalda att uppträda under Luciafirandet. Och hade man ingen talang heller kan man ju alltid tjata sig till att få vara med ändå.

Så det var precis vad jag gjorde!

 

Till tonerna av någon julsång skrev jag min egen låt som jag sedan uppträdde med inför den fullproppade kyrkan. Efteråt förväntade jag mig ett jubel, men det var knäpptyst.

”Man får inte klappa händerna i kyrkan, det är säkert därför!” viskade Angelica tröstande till mig.

Men jag vet att detta bara var en god lögn från en god vän. För då hon tågade ut ur kyrkan hördes en hel del busvisslingar. Och jag är ganska säker på att om det inte är tillåtet att klappa händerna i kyrkan så det definitivt inte tillåtet att busvissla..!

 


Angie a.k.a. V-by's Lucia -99.


WORD!


Postat av: Angelica

Vi var bäst! att dom inte klappade händerna var nog för att dom var så hänförda och helt kom av sig! Jag vet att det var så!!!

2010-12-14 @ 00:39:52
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0