Lilla storasyster och stora lillasyster

En fras i vår familj för att beskriva mig och syrran var en gång i tiden ” lilla storastyster och stora lillasyster” vilket var menat att antyda på vår mognadsgrad. Vilket jag avskydde! Men som Maja fortfarande älskar att slänga ur sig så ofta hon kan. Men igår tycker jag att jag fick jag min revansch då Maja bevisade att hon faktiskt har gått om mig i mognad, så långt att hon till och med gått och blivit tant!


Förutom att när hon säger att hon ”pumpar musik på högsta volym i bilen” egentligen menar att hon ”sjunger med till Savage Garden” så fortsatte tantspåren att göra sina avtryck under gårdagens shoppingtur. För av alla saker man kan bli uppspelt över hittade hon de konstigaste.

”Nämen titta vad roligt en vitlökspress!” sa hon och lyfte upp den med glittrande ögon.

Jag höll på att skratta ihjäl mig!

”Lilla storastyster och stora lillasyster!” kläckte jag ur mig med nöje.



Söta tant Maja ;)


WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0