Får jag ta på din banan..?

Både jag och Angelica är kända för att prata mycket med våra händer, genom att peka och sväva ut i stora gester. Något som Nate påpekade så sent som igår.


Förutom att detta kan var en aning störande för den man pratar med kan det också leda till en del pinsamma situationer…


En av de pinsammaste för mig måste nog vara då jag pratade med en före detta chef om något viktigt vid hans skrivbord. Medans han skrev på datorn råkade jag i samtalet genom en handrörelse ha ned en fruktskål som stod på bordet så den trillade ned på golvet.

Han verkade inte märka det men jag böjde mig ned på huk för att plocka upp det.

”Hoppas det är det okej om jag tar på din banan?” sa jag spontant.

Han titta plötsligt upp från datorn och på mig där jag stod på knä framför honom.

Jag insåg i samma sekund vad han kanske trott att jag antytt på och försökte snabbt rädda situationen.

”Alltså inte den bananen!” sa jag och pekade på hans skrev.

Vilket självklart bara förvärrade situationen. Efter det avslutades samtal snabbt och jag gick därifrån knallröd i ansiktet.


Så snälla Angie, kontra med något värre nu…


WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0