Dags att skaffa hatt?!

Det är inte ofta det är roligt att åka buss. Men idag när jag klev på bussen, efter att ha varit och shoppat med Angie och Jessie, önskade busschauffören alla som klev på god fortsättning. Förvånad och glad åt detta ovanliga bemötandet slog jag mig ned bakom några pälsbeklädda äldre damer i hatt.

Då alla klivit på och tagit plats fortsa tta busschauffören imponera genom att önska alla en trevlig resa och passade på att informera att SL remsorna inte kommer att tas bort vid årsskiftet utan gälla även hela 2011 också.

Då det var längesedan jag köpte en remsa var det inte något som jag ens hade vetat om.

 

Men för damerna framför mig var detta en lycklig nyhet då de gav ifrån sig ett lyckotjut och en av dem slängde till och med av sig sina strutshandskar och började ivrigt applådera.

”Bra SL!” utropade hon.

”Ja, heja!” sa väninnan och började klappa händerna hon med.

”Ja för det här tramset med att man ska skicka meddelanden från sin bärbara telefon, det förstår jag mig inte på!” sa den tredje.

Jag blev full i skratt och fick anstränga mig för att inte börja fnissa för mig själv. Dels bara för att de var så söta i sina hattar, dels att de applåderat och dels de att de kallar mobilen för ”bärbar telefon”. Sött!

 

Undra vad det är för nymodigheter man själv inte kommer förstå sig på i framtiden, tänkte jag.

Sedan slog det mig… Jag har visserligen en ”bärbar telefon” men någon iPhone har jag inte, inte ens en iPod! Jag förstår mig inte på grejen med Facebook, för att inte tala om Twitter.

Är jag redan nu för tantig för att hänga med i tekniken?

Kanske lika bra att jag går och köper mig en hatt och joinar damerna på bussen..!

 


Dags att uppgradera den bärbara eller skaffa hatt??


WORD!


Postat av: Parisa

Hahahahaha

2010-12-29 @ 16:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0