100830 måndag ♦ Fotofreak

Kom precis hem från Fotografiska. Var där och kollade in min favoritfotograf Annie Leibovitz utställning: A Photographer’s Life 1990-2005.

Många av hennes ikoniska bilder av kända personer var med men varvades med hennes egna privata bilder med nära och kära. Jag tycker hon lyckas fånga karaktärer och känslor på ett otroligt bra sätt.

Det här är några av mina personliga favoriter…










Kollade även in de andra pågående utställningarna. Svenske Lennart Nilssons som 1965 var först med att fota ett foster.



Såg också Vee Spears, en fotograf som jag inte kände till sedan tidigare.



Nu vill jag bara åka köpa den där systemkameran som jag önskat mig så länge och hoppa på en Photoshop kurs och bli lika grym jag med!

Peace out!


WORD!


Postat av: gudmor

Jag undrar vad Noelle letar efter!

2010-10-01 @ 00:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0