Last night...

Igår tittade jag på filmen "Last Night" med Bl.a Keira Knightley. Filmen handlar om kärlek och alla frestelser man kan utsättas för, frestelser man inte borde falla för när man har en partner.
Den handlar även om val, och oavslutade relationer. Hur vet man vad som är rätt, och vad som är fel, och finns det några direkta svar på det när det kommer till kärlek?
I det stora hela fann jag filmen ångestinbringande och deprimerande, men jag fick mig även en tankeställare, och den väckte defintivt massa funderingar.
Hur pass bra känner man sin partner egentligen? Jag vet inte, men jag kom i alla fall fram till en sak igår, och det är att jag hellre blir lämnad en bedragen.
För om ens partner väljer att lägga en del av sin kärlek på någon annan, är den kärlek som blir över då tillräcklig för att hålla ett förhållande vid liv?
Jag tror och hoppas på att det finns något som heter evig kärlek, och att den kärleken även innebär evig trohet.
Jag hoppas även att jag är smart nog att se, och inte tveka för länge, om jag är i ett förhållande där kärleken inte
är potentiell evighet.
För vi har bara ett liv, och det varar inte i all evighet.
Se filmen, och se vad den väcker för frågor  i er.

 


WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0