Hur gör man sig av med sitt bagage?!

Under ett av mina dagliga kvällsamtal med Filippa kom vi in på förhållanden.  Och kvällens fråga var "Hur mycket väger egentligen skiten från ens tidigare förhållanden?"

Många i vår omgivning börjar ju som sagt stadga sig, folk har skaffat barn eller håller på och skaffar.
Flyttar ihop, förlovar sig, gifter sig.

Och sen då, jo då är det vi få singel tjejer kvar som också strävar för att snart ha allt det där.
Men av någon anledning verkar det inte så jävla lätt!!!
Sofia sa några visa ord till mig häromdagen när vi diskuterade samma sak.

Jag har tydligen ett mönster, och inte ett speciellt bra mönster. Även om jag faktiskt gillar någon så har jag alltid några safety card. Två tre stycken som finns där i bakgrunden. Just in case att den jag gillar faktiskt kanske inte är så bra som jag trodde. Och hon menar på, att hur ska man kunna få allt när man inte ger allt?

Anledningen till mitt dåliga mönster är helt enkelt för att inte  bli sårad. Så istället för att bara släppa loss lite och bara låta det som sker ske, så går jag bara och väntar på att snubben ska fucka upp!

Och minsta lilla tecken, som påminner en om gamla dåliga erfarenheter. Bye Bye!

Och det värsta man egentligen kan göra, är väl att ta med sig sitt jävla skit bagage in i nästa relation?
Så nästa fråga är, hur blir man av med sitt gamla bagage?


Så mitt nya projekt är nu att försöka rensa bort all skit jag går och bär på. Sluta leta fel, och  kanske blir det då lättare att se det som är bra...




WORD!


Postat av: azita

Jag är inne på samma spår så säg gärna till om du hittar något bra sätt och göra det på :)



kram

2011-07-02 @ 12:43:51
URL: http://azitaa.blogspot.com/
Postat av: azita

Jag är inne på samma spår så säg gärna till om du hittar något bra sätt och göra det på :)



kram

2011-07-02 @ 12:44:53
URL: http://azitaa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0