Carpe rumpus och andra rövarhistorier!

Som sagt, en grillkväll som började barnvänligt och som då kidsen somnat bara eskalerade (- Ja just det, jag sa ju att man visst kan få in det ordet i en vettig mening).

 

De djupa filosofiska diskussionerna avlöste snart varandra och kloka ord och råd flödade. Helt klart att det var en grupp väldigt intelligenta och djupsinniga personer som satt samlade.

 

Som vår egen upplysta Buddah hade vi Bubba (Bubbe?) som lärde oss om vikten av att flörta – ur ett kvinnligt perspektiv – tillexempel genom att få sexistiska kommentarer av okända byggarbetare skrikna till sig för att väcka sexlusten.

Roddan fick oss att inse att hatt bara kan bäras upp av en riktig man och insåg själv det fina med rosé.

Själv höll jag hårt fast vid att jag kan förstå alla världens språk och briljerade med vetskapen om att ”klämma en bärs” inte är något man gör tillsammans med polarna på en äng en sommarkväll i Norge.

Eller?

Vilket osökt leder oss in på Angies expertis inom Carpe rumpus och andra ”rövarhistorier”.

 

Så tack för en rolig kväll alla ni som kom och förgyllde den!



Grillning á la Veronica!


Mums!


Städat och barnvänligt innan klockan åtta...


Roddan & jag, långt efter klockan åtta...



WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0