Dålig humor

Angie pratade tidigare om regelboken för SMS.

Själv skulle jag behöva regelboken för skämt…

 

Antingen så förstår andra inte min humor, eller så har jag ingen. Eller så är det faktiskt så att man som mamma helt enkelt inte får skämta om vissa saker.

 

Jag kan bara ta den senaste veckans situationer som exempel…

 

På Noelles senast BVC besök försökte barnmorskan på nytt övertyga mig om att gå med i en mamma-grupp. Jag som gärna vill välja mina vänner har lite svår att förstå varför jag måste umgås med andra mammor bara för att jag är mamma själv. Men jag kanske har fel…

Barnmorskan: Om du vill gå i en mindre grupp så har kyrkan en mammagrupp.

Jag: Kyrkan?

Barnmorskan: Ja!

Jag: Ja jag vet inte om de släpper in mig där…

Barnmorskan: Vad menar du?

Jag: Jo jag kallas ju för Satan själv.

En lång tystnad.

Satan själv: Det var ett skämt…


En mamma på dagis kommer fram och börjar gulla med Noelle som ligger i min famn.

Mamman: Hon är så lik dig!

Jag: Va, tycker du? Jag är ju fett mycket snyggare!

En lång tystnad.

Jag: Det var ett skämt…


Också på dagis, samma dag, möter Kingston mig med en gigantisk kråka i näsan.

Jag: Du ser het ut kompis!

Dagisfröken: Vänta så hämtar jag en näsduk.

Jag: Skynda dig och ät upp den då innan fröken tar den!

En lång tystnad.

Jag: Det var ett skämt…

 


Jag har precis beställt kaffe på ett café då cafébiträdet vänder sig till Kingston.

Cafébiträdet: Vad vill du ha att dricka då lilla vän?

Jag: Har ni barn latte?

Cafébiträdet: Öh, nä!

Jag: Jaha, då antar jag att ni inte serverar alkohol i barnmuggar heller?

Cafébiträdet: Nej, verkligen inte.

En lång tystnad.

Jag: Det var ett skämt…


WORD!


Postat av: Anniz

Hahaha! Sjukt roligt! Oavsett om alla andra miffon inte delar din humor gör iaf jag det!

2010-09-16 @ 15:11:02
Postat av: Sofia

Bra där Anniz! Gå å gör lite barn så kan vi starta en mammamaffia ;)

2010-09-16 @ 15:47:41
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/
Postat av: Sohlberg

Haha well Sofia, jag måste iallafall erkänna att jag gillar denna humor. Trist att folk inte fattar den ;)

2010-09-16 @ 18:46:09
URL: http://sohlberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Johanna din gamla skojare, skönt att man får lite medhåll ;)

2010-09-16 @ 22:19:00
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/
Postat av: Elise

Haha, din humor är inget annat än klockren. :)

2010-09-18 @ 22:04:59
Postat av: Sofia

Mår mycket bättre nu när jag har dessa sköna brudars förståelse! Puss på er ;-*

2010-09-21 @ 22:11:46
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0