Rensa ut skiten!

Jobbet avklarat, barnkalaset avklarat! Snart dags för powerwalk med Sofia, och sen ska jag chilla som aldrig förr.
Lägga mig på soffan och bara va. Sweet oh so sweet!

På väg hem från jobbet idag mötte jag en gammal vän, Elise. Så jävla sjukt, jag och hon umgås knappt längre, och det känns som flera år sen vi egentligen sågs.
Men på senaste tiden ser jag henne överallt!! Och jag ser henne heela tiden! Ok inte hela tiden men minst en gång i veckan i alla fall!

Konstigt det där hur människor kommer och går i ens liv..
Man kanske borde börja tänka på vilka man har i sin omgivning, och känna efter vilka som verkligen betyder något för en, och vilka som INTE betyder något för en. Jag själv har märkt att jag ibland lägger ner alldeles för mycket tid och energi på människor som egentligen inte ger mig ett shit! Och sen lägger jag ner massa onödig tid på att irritera mig på att skiten jag inte borde bry mig om inte ger min det jag vill!
Hajjar ni grejen? Och när man sen vaknar upp och ser skiten för vad det är så kommer man på sig själv..
Man har glömt ett möte, man har glömt att svara på en väns sms, glömt att ringa mamma, pappa.
Och sen står jag där och skäms, och får stå till svars, för att jag förtjänar att skämmas!
Jag glömde till exempel en mycket nära väns födelsedag, men som tur var är hon en bra vän och förlät mig!

Så man kanske ska sätta sig ner, ta fram mobil, telefonbok, vad man nu än har, och ta bort all skit!
Så att allt det fina man har, verkligen syns =) Jag vet att jag kommer göra det ikväll i alla fall.
Undra hur många nr jag kommer få kvar, hmm...



Nate Elise och jag, way way back...

Time to go for a walk

Over and OUT =)


WORD!


Postat av: Carina Sundqvist

Bra tänkt där lilla gumman....puss på dig

2010-10-03 @ 20:50:15
Postat av: Angie

Tack så mycket kära mamma =)

2010-10-03 @ 22:00:22
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/
Postat av: Henrik

Visa ord från en vis kvinna ;)

2010-10-03 @ 22:01:03
Postat av: Sofia

Humm... Insiktsfullt, jag borde nog göra detsamma!!

2010-10-04 @ 15:44:44
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0