Vad har du för självkänsla?

Jahapp, som om det inte vore nog att jag antagligen kommer betraktas som en galning av mina grannar framöver (läs om min galna morgon här!). Så finns det tydligen risk för att jag ska drabbas av fysiska och psykiska komplikationer i framtiden.

Ja i alla fall om man ska tro testet om självkänsla som jag nyss gjorde...

Jag gjorde mest på skoj då jag anser mig ha ganska bra självkänsla. Självklart är självförtroendet inte alltid på topp, men jag är ändå ganska säker på vem jag är och vill vara även om jag är mänsklig och klantar mig ibland.

 

Men såhär blev mitt resultat;

 

”Dina höga svars poäng indikerar att du inte verkar ha något bra förhållande till dig själv, det finns risk att du ska drabbas av fysiska och psykiska komplikationer. Det behöver inte leva med dålig självkänsla. Kognitiv terapi har visat effektivt för att bättra på självkänslan.”

 

WTF?! Tydligen ska man svara nej på frågor som;

 

En viktig faktor för att mäta mitt värde som person är hur bra jag utför mitt arbete?

JA! Har jag missförstått det hela med att vara en god medarbetare?

Vilken chef värderar inte en anställd som utför sitt arbete till det yttersta högre? Både som person och rent pengamässigt!

Vilken kollega vill inte ha schyssta medarbetare?

Vilken sambo eller partner vill inte ha en respektive som gör sitt bästa för att hjälpa till att dra hem pengar till hushållet?

 

Det är väldigt viktigt för mig att andra inte ogillar mig?

JA! Självklart vill jag inte att någon ska ogilla mig! Jag försöker hålla mig på god fot och visa respekt för alla, även de jag har svårt att förstå mig på. De handlar inte om att ha ”dålig” självkänsla utan att försöka vara en ”god” person med hög moral. Har jag fel?

 

Jag har mycket svårt för att visa vilka svagheter jag har?

JA! Att visa sina svagheter är att visa sig sårbar. Sårbar är jag ändå! Jag anstränger mig hellre för att visa mina styrkor. Att jag inte är perfekt är ganska uppenbart, men jag har ändå perfektion som mitt mål. De ger mig styrka att alltid ge det lilla extra och aldrig ge upp!


Trots att det är ett gäng grubblande terapeuter som sammanställt detta test verkar de inte riktigt ha tänkt igenom dessa frågor innan de publicerade det…


Testet hittar du här!


WORD!


Postat av: Angie

Fett dåligt test! Mitt svar blev några av frågorna bla bla bla.. Framgår ju inte riktgt något svar att gå efter!

2011-01-11 @ 23:45:31
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0