Vilken relationstyp är du? =)

Ibland tror jag att insomnia är bra för mig. Det är då jag bara ligger där och har all tid i världen till att använda min superhjärna till att tänka ut smarta ideer =)
Men det kan vi prata om en annan dag..

Däremot kan jag ibland komma på väldigt konstiga saker. Häromkvällen låg jag och tänkte lite på olka realtionstyper, och vem som passar in under vad?
För att göra det hela lite enklare och gulligare så använde jag några av Afrikas djur.

Lejonhanen: Casanovan, herren på täppan. Snubben som bara behöver ligga där och sola sig i sin egen glans, kvinnorna gör allt för honom, uppvaktar honom, fixar hans käk, föder hans barn, och det enda han egentligen behöver göra är att välja vilken hona han ska para sig med just idag!

Lejoninnan: En stark kvinna skulle jag väl vilja påstå, men som väljer att vara undergiven sin man. Så mycket att hon till och med går med på att dela han med andra kvinnor, allt för lite kärlek och trygghet.

Elefanten: En vanlig hederlig Svensson dude, som oftast håller sig till en kvinna i taget, men tröttnar han så finns det ju alltid andra alternativ, kanske det mest djur som påminner om hur större delen av oss människor lever, gifter sig skaffar några barn, men tröttnar man kan man alltid göra slut och hitta en ny.

Hyenan: Med andra ord;slampan. Den enda djurarten där det är kvinnan som har flera män. Alla gifta kvinnors värsta fiende, hon har inga skrupler, och är inte främmande för att ta andras rester, eller det som fortfarande tillhör någon annan.

Antilopen: Den obotlige romantikern, (både hona och hane) Kärleken är så stark att när dennes stora kärlek dör, dör den andre strax efter.

Svarta Änkan: Det enda män är till för är njutning, och fortplantning. Många skulle väl kalla henne Samantha. En mans ego i en kvinnas kropp, som direkt efter sexakten käkar upp mannen, alltså the maneater!

Fast sen tror jag ju att det finns lite av alla typer i oss, Lejonhanen, kan ju alltid hitta en lejoninnna som får honom att vilja leva som en elefant, men då har redan lejoninnan taggat och hittat sin anilop.

Och alla är vi väl hyenor ibland, som avvundas det andra har, men egentligen bara vill ha kärlek.

Och jag kan lova er att antilopen någon gång utforskat om gräset är grönare på andra sidan.

Svarta änkan, ja det måste finnas någon man där ute som är immun mot hennes gift, och är det då inte ödet som försöker säga att hon kanske faktiskt är mätt nu?

Så vilken typ är du? =)


WORD!


Postat av: Eva

Du är himla klok du! Gillar verkligen det där, så kan jag också tänka men har nog svårt att struktuera upp det i djurgrupper sådära :)

2011-02-16 @ 14:18:30
URL: http://musicforeva.blogg.se/
Postat av: Angie

Jag har mina stunder ;) Jag undrar vilken relationstyp du är =)

2011-02-17 @ 00:34:28
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/
Postat av: Eva

Haha jag är nog en antiloop i en elefants kropp, men som låtsas vara den svarta änkan :) Vilken är du? :)

2011-02-19 @ 17:39:02
URL: http://musicforeva.blogg.se/
Postat av: Angie

Just nu är jag nog hyenan, desperat hahah nej, så illa är det inte än!

Men måste nog säga att det lutar mest mot svarta änkan, men bara tills jag hittar min antilop, vilket jag hoppas bli snart =)

2011-02-22 @ 01:13:32
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0