Melodifestivalen VS Matcravings

Såg av en slump att Melodischlagerfestivalen börjar ikväll. Jag kan väl inte säga att jag är något schlager-fan, men på något konstigt sätt lyckas man ändå kunna sjunga med i de där texterna om man någon gång hör dem, konstigt…

Själva festivalen har jag kollat på om jag varit hemma och vetat om att den sänds, så insatt är jag. Senast jag verkligen försökte titta på ett helt program var nog för ett par år sedan då jag Angie bestämde oss för att kolla på den och dricka lite vin och kritisera alla – hur de sjunger, vad de har på sig och hur de rör sig – det är vi bra på!


Men när sändningen började kom vi på att vi var ganska hungriga och inte på vad som helst. Plötsligt fick vi helt sjuka cravings för Thaimat. Inte vilken Thaimat som helst heller utan just TopWok’s (rekommenderas verkligen!) som ligger i Hässelby strand. Även om det ligger i orten är det en bit bort och skulle säkert ta oss mer än en timme att ta oss kommunalt fram och tillbaka. Palla!


Vi försökte komma på något annat att äta, något man kunde laga eller beställa hem, men begäret var för stort. Tillslut, efter lite mera vin, ringde vi helt enkelt en taxi. Vi fick en jätteglad och supertrevlig taxichaufför som skjutsade oss dit. Även om han tyckte att vi var en aning märkliga då vi i Hässelby bad honom vänta kvar medan vi sprang in för att beställa maten.

”Det här blir en dyr middag tjejor!” sa han och skrattade då vi hoppade in i bilen med våra kassar med mat.

Men det skulle bli ännu dyrare, för då vi var nästan hemma upptäcker jag att jag glömt min mobil på restaurangen. Så det var bara att vända och åka tillbaka.


Vi hann inte se mycket av den där Melodifestivalen, men det var garanterat en av de godaste middagar vi någonsin ätit!



Tänkte att jag kanske kunde hitta någon passande bild, kanske på då vi äter eller något.
Sedan insåg jag att jag nästan bara har bilder på där vi äter eller dricker något! Vi verkar inte göra något annat…


WORD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0