100919 söndag ♦ Min nya karriär

Som en liten tant vaknar jag ungefär tjugo gånger per natt. Det kan vara för att gå på toaletten, dricka vatten eller för att skriva ned någon jag absolut måste komma ihåg att köpa dagen därpå. Det kan också vara så att jag plötsligt får en jätte bra idé. Därför brukar jag ha ett litet anteckningsblock vid sängkanten så jag kan skriva ned mina nattliga snilleblixtar.


I natt vaknade upp och trodde mig vara en låtskrivare, för jag hade nämligen kommit på den perfekta versen. Den var klockren och sådär lagom poetisk för en rockballad, det fick jag bara inte glömma bort!

Så jag greppade pennan och blocket och krafsade snabbt ned orden till min kommande hit.

Belåten somnade jag sedan om med drömmar att känna miljoner på min nya karriär.

 

När jag vaknade på morgonen hade jag helt förlorat min talang för lyrik och kunde inte alls komma ihåg vad det var jag hade diktat ihop inatt. Därför var jag mycket nöjd med mig själv att jag varit duktig att skriva ned det. Tills jag läste vad jag skrivit…


So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
and nothing else matters




WORD!


Postat av: Hannibal

hahahha klockrent! du är en riktig pärla!

2010-09-20 @ 11:29:04
Postat av: Efwaah von efwah

Sötast! Bättre än det jag brukar knåpa ihop nattetid ialla fall, mer "Braindead, right up in the air" hade jag skrivit sist.. väldigt viktigt att komma ihåg :)

2010-09-21 @ 23:59:26
URL: http://musicforeva.blogg.se/
Postat av: Sofia

@Efwaah my luv; Hahaha..! Great minds think alike ;)

Vi kanske borde skriva något ihop?

2010-09-22 @ 00:16:07
URL: http://vistafashionhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0